A rendezvényszervezésben természetes, hogy forgatókönyvek készülnek a különböző eseményekre. Az esküvő pedig egy igen nagyszabású esemény, szervezése is szakértelmet és nagy odafigyelést igényel, ráadásul több ember összehangolt munkájára van szükség.
Milyen a jó forgatókönyv?
Ha esküvőszervező segítsége nélkül oldjátok meg a dolgot, gondoljatok bele: mindenki tisztában van a feladatával, és átlátja az egész esküvő menetét? A menyasszony vagy a vőlegény egymaga nem gondoskodhat mindenről, pláne a nagy napon, amikor a menyasszony már fodrásznál ül, a vőlegény öltözködik vagy éppen a fotózáson vesz részt a pár. Kell egy csapat akár barátokból, közeli rokonokból, koszorúslányokból és az ő munkájukat is koordinálni kell. Ilyenkor van szükség forgatókönyvre.
Akár a szervezés félidejében érdemes készíteni egy forgatókönyvet, amit később lehet bővíteni, hiszen már ilyenkor is érdemes látni, tudjátok-e tartani a határidőket, összecsúsznak-e a teendők, vagy minden gördülékenyen zajlik. A legalapvetőbb mozzanatok összeírásával bővülni fog a teendőlista, kiderül, mi az a feladat, ami egy-egy mozzanathoz szorosan kapcsolódik, így jó eséllyel semmi sem fog kimaradni.
A forgatókönyv akkor igazán jó, ha mindenki a számára fontos információkat találja meg benne. Éppen ezért érdemes több verziót készíteni, mindenkinek azokat a feladatokat megjelölve, amiben számítunk a segítségükre. Egy verzió készülhet például a családtagoknak, barátoknak, egy a fotósnak, videósnak, hogy mikor hol kell lenniük. Javasolt forgatókönyvet készíteni az esküvői helyszín kapcsolattartójának, ebben olyan pontok szerepelhetnek, mint a násznép érkezésének időpontja, a produkciók (lufi engedés, galambröptetés) sorrendje, extra kérések, eszközigények, esőterv stb. A vőfély, ceremóniamester forgatókönyve tartalmazza, hány órakor lesz a menyasszony kikérése, ha lesz, mikor kezdődik a vacsora, mikor lesz a nyitótánc, menyecsketánc, ajándékozás.
Végül saját magatoknak is készül forgatókönyv: ez a legrészletesebb, tulajdonképpen az összes forgatókönyv „egybeolvasztva”. A forgatókönyvekben szerepelnek az elvégzendő feladatok sorba rendezve, az azokra szánt idő, a feladatok elvégzésének határideje, a teendőkért felelős személyek nevei, az eszközigény és végül a telefonszámok: jó, ha a felelősöket bármikor el tudjuk érni. A telefonszámcsere a „szervező csapat” tagjai között is elengedhetetlen. Jó ötlet táblázat formájában elkészíteni a forgatókönyvet, így sokkal átláthatóbb, egyértelműbb lesz minden.
A forgatókönyv nagyban megkönnyítheti a szervezést és sok idegeskedéstől kímélhet meg a nagy napon. Érdemes rászánni az időt, hogy később a lakodalmon elengedhessétek magatokat és kiélvezhessetek minden pillanatot.